Sunday 27 December 2015

skincare routine

Assalamualaikum ,selamat hari ahad.Hari ni aku nak share sikit pasal satu produk from Nature Republic ni.Nama dia Hawaiian Fresh Clear Serum.Ni dia,
Kecil je botol dia

Aku pun baru tahu je dalam a few months ago pasal Nature Republic.haha sorry guys aku noob sikit pasal skincare ni.Ni baru nak belajar pakai sebab tahun depan dah 18 kan.Kena la jaga penampilan sikit.Dahla hakak tak cantik so kena updatekan diri la jugak kan.Sebab aku punya muka ni jenis oily sikit la.So nak cari produk yang tak banyak chemical dalam tu.Jadi jumpalah serum ni.

Dah namanya pun Nature Republic jadi memang tak ada bahan kimia la dalam tu.Semua bahan semulajadi.Antaranya,ada mineral air laut yang akan hasilkan energetic skin.Lepas tu ada ekstrak tumbuhan yang akan lembutka muka.Sebotol kecil ni dia 54ml jadi tersangatlah fleksibel nak bawa pegi mana-mana.Aku selalu make sure dalam beg aku ada benda kecil ni sebab kadang-kadang kalau dah panas memang muka ya allah teruknya.Lepas guna,muka kita rasa lembut je.Haha memang tak rugi kalau beli serum ni.Bau dia pun sedap dan bagi kita rasa fresh dekat muka.





Satu lagi,dia akan tutup semua liang pori dekat kulit muka jadi insyaallah akan kurang la minyak atau sebum dekat muka.Tapi kena konsisten la.Kena pakai hari-hari.Alah mana-mana produk pun kena pakai hari-hari.Baru la menjadi.Jadi,produk nombor 1 dekat Korea ni sangatlah best.So,korang boleh lah beli di kedai dia sebab aku rasa dekat Watson atau Guardian memang tak ada.Harga dia aku tak ingat tapi rasanya dalam RM 60 lebih la kot.Nak beli online pun boleh dekat e-bay pun ada.Cuma kena pilih website yang betul la sebab takut kena tipu.


No comments:

Post a Comment